FOTO VAN DE DAG: EVIAN®, STELLA MCCARTNEY OBE, DAME ELLEN MACARTHUR EN CHRISTIANA FIGUERES HOSTEN EEN DINER ROND EEN KOOLSTOFARME WERELD MET EEN CIRCULAIRE ECONOMIE IN DAVOS

Een wereldwijd natuurlijk mineraalwatermerk, een internationale modeontwerpster, een wereldberoemde ex-zeilster en een klimaatpionier en- experte zijn gisteravond tijdens het Wereld Economisch Forum in Davos samengekomen om bedrijven over de sectore heen aan te sporen om de handen in elkaar te slaan en zo de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en tevens een duurzame, grootschalige verandering teweeg te brengen in de manier waarop we plastic maken, gebruiken en hergebruiken.

Vorige week kondigde evian reeds zijn ambitie aan om tegen 2025 al zijn plastic flessen te vervaardigen uit 100 % gerecycleerd plastic. Stella McCartney, Ellen MacArthur en Christiana Figueres sluiten zich aan bij deze visie voor een ‘circulaire aanpak’ inzake het beheer van plastic. evian wil dit bereiken door samen te werken met vooruitstrevende partners voor het herontwerpen van verpakking, de aanmoediging van recyclage-initiatieven, de vermindering van broeikasgassen en het streven naar ‘zero plastic bottle waste’.

"Doorgedreven samenwerking over verschillende domeinen en landsgrenzen heen, is essentieel om te voldoen aan de Klimaatovereenkomst van Parijs en de doelstellingen inzake duurzame ontwikkeling. We bevinden ons in een uiterst interessante periode in de geschiedenis waar innovatie en baanbrekende nieuwe samenwerkingen tot oplossingen zullen leiden.”, stelde Christiana Figueres.

Het gaat erom een nieuw systeem met betrekking tot plastic uit te denken dat werkt. Volgens New Plastics Economy zal verpakking op termijn niet langer als wegwerp aanzien worden: het heeft daarentegen waarde en is ontworpen om zo lang als mogelijk mee te kunnen gaan. Meer en meer gaan stemmen op voor structurele verandering over de verschillende industrieën heen. Deze mindset hebben we nodig om een vernieuwende en herstellende circulaire economie uit te bouwen.” vult Ellen MacArthur aan.

“Ik wil iedereen aanmoedigen om op een bewuste manier te consumeren…en er bestaat nu fantastische technologie die ons daar allen bij kan helpen”, voegt Stella McCartney toe.

Gisteren trokken de drie vrouwen samen met Patricia Oliva, de Global Brand Director van evian, naar het Arctic Basecamp in Davos om een bezoek te brengen aan enkele vooruitstrevende technologiepartners (Loop Industries en Evrnu) van evian en Stella McCartney, gevolgd door een diner met paneldiscussie over circulariteit.

Onze engagementen
evian® kreeg het gezelschap van Stella McCartney Obe, Dame Ellen MacArthur en Christiana Figueres op het Wereld Economisch Forum in Davos om oplossingen te delen voor een circulaire en koolstofarme economie
Annekatrien De Smedt Head of Communication, Danone Waters Benelux
Koen François Whyte
Annekatrien De Smedt Head of Communication, Danone Waters Benelux
Koen François Whyte
Over Evian

evian® natuurlijk mineraalwater is afkomstig uit het hart van de Franse Alpen, een uniek geologisch gebied in de wereld. Gedurende meer dan 15 jaar baant het water zich een weg door de rotsen en op die reis wordt het verrijkt met karakteristieke mineralen. evian® zet zich al meer dan 25 jaar in om de natuur in de omgeving van de bron te beschermen om de uitzonderlijke kwaliteit van evian® natuurlijk mineraalwater te bewaren voor de toekomstige generaties. evian® natuurlijk mineraalwater is van nature zuiver en evenwichtig samengesteld en voldoet perfect aan de hydratatiebehoeften van iedereen, de hele dag door.

evian, het iconisch merk van Danone, onderschrijft de ‘One Planet. One Health’ visie dat onze gezondheid en deze van de planeet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

evian®, Volvic® en Badoit® zijn de drie merken natuurlijk mineraal water die in België op de markt gebracht worden door NV Danone Waters Benelux SA. De onderneming stelt zo’n dertig personen te werk en functioneert als een dynamische KMO binnen het bedrijf Danone.